Popbox
Popbox är en prenumerationstjänst som levererar noggrant utvalda alkoholfria premiumdrycker till närmsta postombud varannan månad. Perfekt för alla som väljer bort alkohol, ibland eller hela tiden, men ändå vill njuta av riktigt goda, högklassiga drycker.
Bakom Popbox står Ungdomens Nykterhetsförbund, som jobbar för att ungdomar ska få en mer demokratisk och solidarisk värld, fri från droger. Allt överskott från Popbox går direkt till unga i Sverige.
Tillsammans med Popbox har Kreativism tagit fram och utvecklat varumärket Popbox från start till slut – allt ifrån att definiera målgrupp, utveckla ett nytt formspråk och tonalitet, design av webb och förpackning, mallar, guidelines och annat material.
Visuell identitet
Designstrategi
Art Direction
Copywriting
Koncept
Fotografi
Webdesign
Malldesign
Moderna och livfulla färger ger energi till designen och fungerar som en distinkt varumärkesbärare. Färgpalettens breda mix av pigga färger och svala nyanser möjliggör både djärva och subtila uttryck i formspråket.
Förpackningen sticker ut med sin djärva färg, samtidigt som den formmässigt vilar i ett mer avskalat och lugnt uttryck. Varumärket är tydligt närvarande även om den inte kräver en central plats i designen. Tillsammans med en brandad tejp, som får flera lager och veck när produkterna packas, får förpackningen som helhet en uttrycksfull och taktil känsla som följer med hela vägen hem till kunden.
Popboxs webbshop är en viktig kommunikationskanal där all försäljning sker. Designen har tydliga hierarkier och varumärket är ständigt närvarande för att skapa stark igenkänning hela vägen från köptillfället tills man får hem produkten.
Bild- och filmmanér stämmer in i tonen med det övergripande varumärket och förstärker dess uttryck i olika kanaler. Genom att använda handhållna kameror, avsiktligt brus och närbilder strävar vi efter att förmedla en autentisk, dokumentär känsla i allt bildmaterial, som också går hand i hand med det bildmaterial som skapas i olika influencersamarbeten på sociala medier samt UGC.